Forum www.astarothwow.fora.pl
Forum Gildi Astaroth - Server Hellground
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SSC W SKRÓCIE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.astarothwow.fora.pl Strona Główna -> Strefa PvE / TAKTYKI T4/T5/T6 / SERPENTSHRINE CAVERN (T5)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Persky
Administrator



Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Pon 12:33, 11 Lis 2013    Temat postu: SSC W SKRÓCIE

Fathom-Lord Karathress, lacznie 4,405,800 hp (Sam Fathom - 1,821,000; każdy z 3 addów 861,600)
Enrage timer: 10 minut.



Abilities:

Fathom:
1. Cataclysmic Bolt - Bolt zabierajacy 50% MAXYMALNEGO HP. Bolt trafia tylko graczy z MANA.
2. The Beast Within : Obrażenia zadawane z ataku mele wzrastaja 2 krotnie [do 12000 dmg przy 0% redukcji na fizyczne]. (PO ZABICIU HUNTERA)
3. Spitfire Totem : Co 60 sekund Karathress stawia totem z 25000 hp, ktory atakuje losowych graczy zadając im 2550-3450 Fire damage. (PO ZABICIU SHAMANA). Gdy shaman zginie, 3-5 melee dpsów zostaje przy Fathomie i niszczy totem, gdy tylko będzie się pojawiać. UWAGA - NIE BIĆ FATHOMA W MIĘDZYCZASIE! Gdy hp zejdzie mu poniżej 80% a któryś add będzie żyć, dostanie ENRAGE!
4. Tidal Surge : Co 15-20 sekund gracze stojący 10 yardow od Karathressa zostają zestunowani na 3 sekundy w bryle lodu. (PO ZABICIU PRIESTKI)

Shaman:
1. Frost Shock - co 8 sekund tank dostaje 5400-6600 frost dmg.
2. Windfury - gdy sie uaktywni, 2 kolejne ataki zadaja 8-11k dmg przy 0% redukcji na fizyczne.
3. Totems
*Spitfire Totem - MUSI ZOSTAC JAK NAJSZYBCIEJ ZBITY, atakuje losowych graczy po 2550-3450 fire dmg.
*Poison Cleansing Totem - co 5 sekund zdejmuje poisony.
*Earthbind Totem - spowalnia osoby stojace w zasiegu totemu.
Spitfire musi zostac jak najszybciej zbity, natomiast dwa ostatnie nie sa warte uwagi.

Priest:
1. Water Bolt Volley - AoE, w zasiegu 45 yd wszyscy otrzymuja 2700-3250 frost dmg.
2. The Whirlwind - Priestka summonuje tornado, ktore podrzuca do gory na 3-6 sekund. Nie bije i znika dopiero po jej smierci.
3. Heal - jednej z nag leczy 30%, castuje 1 sekunde. Dlatego trzyma sie ja daleko od pozostalych nag.
4. Tidal Surge - gracze w zasiegu 10 yd od priestki zostaja zamrozeni na 3 sekundy w bryle lodu. Co 15-20 sekund.

Hunter:
1. Summon Pet - zaraz po wejsciu w combat przyzywa peta. Moze byc albo elementalem albo beastem.
2. Multishot : 3 osoby stojący przy Sharkkisie otrzymuje 2000-3000 dmg.
3. Viper Sting : Jeden z użytkowników many traci 525 many oraz hp co 2 sekundy przez 12 sekund (W sumie 3150).
4. The Beast Within : Na 18 sekund Sharkkis zadaje 30% więcej dmg, a jego pet o 50%. Boss i pet staje sie czerwony podczas trwania umiejetności.

Przebieg:

Wymagania Raidowe: potrzeba


8 HEALERÓW : Conajmniej 1 shaman resto.
4 TANKÓW : 1 Warrior, 2 Druidow. 1 offtank : Szmana ench/Rogue/warriora furry.
13 DPS:
- 6-7 ranged dps. Conajmniej 2 warlockow i 1 hunter.
- 6-7 mele dpsow.

Kolejność zabijania : Tidalvess(Szaman) --> Sharkkis(Hunter) --> Caribdis(Priest) --> Karathress.

Pierwszy Tidalvess(Szaman) - posiada najwiekszy dmg dlatego zabijamy go jako pierwszego :

* TANK – druid
* Healerzy muszą być bardzo czujni gdyż może sie zdarzyć że Tank dostanie combo w postaci bolta od Karathress [-50%hp] + Shock za 6000 i do tego Windfury.
* W celu unikniec miec zapewnione wsparcie w postaci frost resistance aury + totemu. Grounding Totem powinien stać cały czas w celu przyjmowania Shocka na siebie.
* Poza tym mele dpsi muszą za wszelką cene niszczyć Spitfire Totem. Jako ze stawiany jest on wraz z 2 innymi totemami. W celu szybkiego targetowania go przydatne jest macro : /target Spitfire Totem
w momencie pojawienia się totemu WSZYSCY DPSI castują podane macro, jeśli ten Guard zginie automatycznie totemy puszcza BOSS
* Tanka powinno leczyć 2 najlepszych healerow + 2 raid healerow. Po zabiciu Tidalvess - 1 healer idzie leczyć Main tanka.

Drugi Sharkkis (Hunter) :
* TANK - druid.
* Bardzo ważne by jego pet był stale banishowany jeżeli jest to elemental. Przed banishem jednak dajcie go uderzyć pare razy tankowi
* W przypadku gdy petem jest beast to tank musi tankować zarowno huntera i peta. Tanka musi leczyć 2 healerow + 1 raid healer powinien pomagać gdy boss używa Beast Within
* Po zabiciu Sharkkis kolejnych 2 healerow idzie leczyc Main Tanka. Peta zabijacie gdy hunter padnie.

Trzeci Caribdis (Priest) :
* Jako że ma ona mały dmg fizyczyny to nie musi ją tankować tank lecz np rogue lub ench szaman.
* Ważne jednak by offtank mogł przerywać jej spelle.
* Od rozpoczecia walki musi być na niej Curse of Tounges.
* Offtankowi w przerywaniu czarow musi pomagać rownież resto szaman stojacy co najmniej 10 yardow od bossa.
* Za wszelką cene należy przerwać czar Heal i w razie możliwości Water Bolt Volley.
Szaman powinien używać Earth shocka ranku 1 do przerywania zaklęć Caribdis. Dodatkowo powinien stawiać Grounding Totem i Frost Resistance Totem by redukować otrzymywany
Volley.
Ostatni BOSS Karathress :
* W ramach jak giną jego Guardy to Karathress zyskuje dodatkowe zdolności - dlatego tak ważne by Main tanka leczylo coraz wiecej healerow.
* Po zabiciu Tidalvess(Szaman) Karathress zaczyna stawiać Spitfire Totem . W celu unikniecia dmgu od niego main tank musi przemieszczać bossa - a jego healerzy przesuwać się aby nie być w zasiegu totemu.
* Healerzy muszą stać conajmniej 10 yardow od bossa by nie zostać zestunownym.
* Gdy raid zabije Sharkkis(Hunter) muszą ostro healeować Main Tanka gdyż zadawany mu będzie kolejny Beast Within...
* Podobnie jak w przypadu walki z szamanem należy rozwalać jego totem. Macro : /target Spitfire Totem
* Bloodlustow należy użyć do szybkiego zabicia Tidalvess(Szaman). Kolejnego Bloodlusta użyć do wykończenia Karathressa gdyż walka będzie trwać około 8-10 minut
* Healerzy waszym głównym targetem są tanki, ale pamiętajcie też by leczyć innych członków raidu którzy rownież bedą otrzymywać dmg od obszarowek Caribdis(Priest) i Sharkki
* Jeżeli DPS bedzie sprawnie niszczyl totem to leczenie raidu podczas bicia Tidalvess(Szaman) nie powinno byc trudne.

How to: Fathom-Lord Karathress

W skrócie:
Tank: Wszyscy tankują w wyznaczonych miejscach. Nic specjalnego. Tank huntera łapie jego peta po przyzwaniu.
DPS(melee i ranged): Po kolei depsują - Najpierw Shamana, potem Huntera, Peta, Prejkę i Fathoma
Heal: Leczy. Ostrożnie z tankiem Shamana, jak dostanie WF + shock na mordę to nie za ciekawie Razz





Morogrim Tidewalker, 5,691,000 HP.
Enrage timer: BRAK.



Abilities:
1. Tidal Wave - Castowany, FRONTALNY frost dmg (3938 - 5062) w zasięgu 35 yard, redukuje szybkość ataku o 400 %. Dlatego Morogrim powinien byc tankowany tylem do raidu.
2. Watery Graves - Morogrim przenosi 4 playerów oprócz MT na wodospady (ok 50 yard od Morogrima). Po 6 sec. zostaje zadane 6000 dmg.
3. Earthquake - Trzesienie ziemi zadaje ( 3000 - 4000 dmg ), castowane co 45 - 60 sec. w zasięgu 50 yard.
4. Summon Murlocs - Zaraz po trzęsieniu ziemi Morogrim przywoluje 2 grupy w której każda liczy 6 Murlocków. (murlock ~ 17000 hp ). W raidzie WYMAGANE mocne aoe.
5. Gdy Morogrim ma 25 % HP zaczyna kastować WATERY GLOBULES - kule wodne.
Przwoływane są po 4 na raz, z każdego południka na sali każda z kul wybiera losowego playera, powoli się zblizając do niego zadając 4000 - 6000 dmg.

KTO JEST POTRZEBNY NA RAIDZIE:
TANK : 1 WARRIOR, 1 PALLADIN
HEAL : 7 - 8
DPS : 15 - 16 w tym 6 lub więcej AOE DPS (magge / warlock)

Przebieg:

FAZA I 100 % - 25 % HP


* Ustawiamy się tak jak jest to opisane wyżej

* Przy wyrzuceniu 4 graczy do wodospadów. Gracze nie wracjają odrazu do raidu czekają aż dostaną 6K DMG i HEAL od Healów ze swojej grópy

* Gdy Morogrim kastuje trzesienie ziemi, zaraz po trzesieniu lecą MURLOCKI jeśli będą już wszystkie tam gdzie stoi RANGED DPS FUULA DPS , MAGE mogą zamrażać je.

FAZA II od 25 % HP
* Morogrim nie castuje już :
- wyrzucania do wodospadów
- murlocków
- trzesienia ziemi
Za to przywoluje Watery Globules. Morogrima nalezy najlepiej przestawic albo do SAMEGO kata, albo wyczyscic trash przeszkadzajacy w drodze do Fathoma i ustawic go w tamtym tunelu. Ja osobiscie preferuje kat.
How to:Morogrim Tidewalker

W skrócie:
Faza 1: TANK & SPANK
. Moro tankowany tyłem do raidu. Addy zbijane na AoE. Ludzie wyrzuceni do grobów wodnych odleczeni wracają do raidu.
Faza 2: Identico faza 1, z małą różnicą. Przy 30% (33, 32, 31 - w zależności, kiedy addy padną) tank przeprowadza Bossa albo w róg, albo do następnej sali z trashem, w kierunku Fathoma. Odleczyć AoE z dochodzących baniek.





Leotheras the Blind, 3,794,000 hp.
Enrage timer: 10 minut.




Abilities:
Human form:
1. Whirlwind - Po 15 sekundach Leo zaczyna sie krecic i bic wszystkich, ktorzy sa w jego zasiegu za ~2k. W dodatku, Leo, krecac sie, z duza predkoscia zaczyna biegac po calym raidzie. Najwiekszym problemem jest dotka, ktora zostawia po uderzeniu kogos, bijaca po 2,5k/3s. Whirlwind trwa 12 sekund, natomiast dota zostaje na 15 sekund.
2. Po 60 sekundach od wejscia w combat, Leo zamienia sie w swoja forme demona, ktora ma inne zdolnosci:
Demon form:
1. Chaos Blast - Bardzo grozny atak, ktorym spamuje Leo. Wlasnie z tego powodu forme demona powinien tankowac lock, majacy +11k hp i fire resi set. Zadaje 1675 fire dmg i stackuje do 20 debuff, zwiekszajacy zadany na celu fire dmg o 1675. Krotko mowiac Leo bije mocniej i mocniej i mocniej.
2. Insidious Whisper - Po 30 sekundach od wejscia w forme demona, Leo przyzywa 5 demonow do 5 osob. Demony maja po 10,395 hp, nikt poza osoba do ktorej sa przywiazane nie moze ich bic. Glownym problemem jest to, ze jezeli osoba w 30 sekund nie ubije swojego demona, dostaje 15-minutowego Mind Controla. W tym czasie musi albo zostać bardzo szybko zabita (może utrudnić bardzo życie raidu) albo zrobić Alt+F4. Demony w dodatku bija po 2k z shadow boltow. Mala porada dla warriorow tankow - SPELL REFLECTOWAC te shadow bolty. Duzym ulatwieniem jest rowniez 65% debuff zwiekszajacy dmg z holy, nature i arcane.
Both forms:
1. Przy 15% hp, Leo, nie zaleznie od swojej aktualnej formy rozdzieli sie na 2 formy. Przez 15% trzeba zmagac sie zarowno z elfem i jego whirlwindem jak i chaos blastami demona. Oczywiscie tak jak poprzednio, demona ma tankowac lock, na tej fazie nie przywoluje demonow.

Przebieg:

Faza elfa - zaczyna w tym walke. Przez 15 sekund normalnie bije tanka, potem robi Whirlwind i losowo przetacza się przez rajd, zmieniając cel co jakieś 2 sekundy. Whirlwind oprócz obrażeń fizycznych, zostawia bolesnego Renda, melee uciekać, a ranged nie stać blisko siebie. Jeśli już dostaniecie Rend, nie uciekać poza zasięg heali.

Koniec każdego Whirlwinda to reset agro, więc nie wrzucać DoT ani dużych heali, unikać picia potów, stop DPS na ~3 sekundy przed końcem. Leo często agruje się na Searing Totemy, więc przed każdym Whirlwindem ustawić je koło MT, jeśli tylko nikt nie zrobi dużo threata zaraz po WW, to poleci prosto na totemy. Drugi whirlwind następuje jakieś 20 sekund po 1. Po nim, lub nawet w trakcie nastąpi faza druga. Nie ma resetu agro na przejściu fazy, jeśli nie było Whirlwinda, więc osoba odpowiedzialna za tankowanie w 2 fazie robi max threat, a reszta przerywa DPS na pare sekund przed zmianą.

Faza demona - jakieś 60 sekund, zamiast melee, Leotheras spamuje Chaos Blast, obszarowy atak fire, stakujący w dodatku debuff ala Firemaw - każdy kolejny niezresistowany Chaos Blast będzie coraz mocniejszy. Tankowany przez locka w max FR, lub zwykłego tanka, również z FR - metoda z lockiem pozwala praktycznie na full DPS, zwłaszcza jeśli dobrze wymierzy on Curse of Doom na zmianę faz. Wszyscy inni trzymać się z dala od locka, w przypadku normalnego tanka, melee bić z maksymalnej odległości.

Po kilkunastu sekundach, losowo wybrane osoby dostaną debuff ala Jin'do, i wyjdą z nich demony, które tylko oni mogą bić. Mają około 10k hp i muszą zginąć zanim Leotheras z powrotem zmieni się w elfa. W przeciwnym razie dostaną MC na 10 minut i trzeba ich zabić. Demony dostają większy dmg od nature i holy, od czasów 2.3 hilerzy nie muszą nosić dmg gearu i mają ułatwione zadanie. Są normalnie fearowalne, aczkolwiek mogą uciec poza zasięg/linię wzroku. Raz lub 2 rzucą Shadowbolty za 3k, okazja dla Prot warków, by reflektnąć i mieć szanse je zabić, dlatego trzymać troche rage'a w zapasie. Osoby z demonami trzeba oczywiście leczyć, bo biją za ~1k na clothie, a tank Leo obrywa coraz mocniej.

Dwie fazy zmieniają się do 15%, po czy Leo dzieli się już do końca na dwoje, Demon ma 100% hp i jest offtankowany do końca walki, a forma elfa bita dokładnie tak samo jak wcześniej. Nie zergować go, bo skończy się to masakrą rajdu podczas Whirlwinda. W zależności od tego, w której formie wejdzie w 3 fazę, można mieć kilka sekund darmowego DPSu, podczas gdy wykonuje on swoją scenkę RP - więc najlepiej do 15% dojść w demonie, odpalając wszelkie cooldowny/heroismy itd. Zaraz po skończeniu swojej przemowy, robi Whirlwind, więc uwaga, by nie dać się "zaskoczyć".
How to:Leotheras the Blind

W skrócie:
Faza 1:
Tankowie łapią addy, trzymią je z dala od siebie, po zbiciu addów trzymają Leo. Po whirlwindzie szybko nabijają aggro, by Leo nie świrował. (Technicznie niemożliwe, zawsze po whirlwindzie Leo troszkę świruje.)
DPS depsi, heale leczą, szczególnie DMG z rendów, które nakłada whirlwind.
Faza 2: Tank demona łapie aggro, wszyscy odsuwają się z dala od bossa i tanka. MDPS ma spokój, RDPS bije Leo, healerzy zwracają szczególną uwagę na tanka. WSZYSCY zbijają swoje demony.
Faza 3: Połączenie obu faz przy 15% - rozdzielenie. WSZYSCY biją formę Night Elfa i trzymią się z dala od demona i tanka demona.
Po whirlwindach i zmianie fazy aggro się RESETUJE.










Lady Vashj, 4,856,000 HP.
Enrage timer: brak.



Przebieg walki :
Walka składa się z 3 faz :

Faza I
Lady Vashj jest tankowana i bita przez DPS. Jedyne na co trzeba zwracać uwagę to ucieczka od raidu gdy ma się Static Charge na sobie.

Faza II
Druga faza (od 70% hp) charakteryzuje się pojawieniem pola ochronnego wokół bossa które wytwarzają 4 promienie biegnące od generatorów stojących przy platformie. W tej fazie Lady Vashj jest odporna na wszystkie rodzaje ataków i nie używa swoich zdolności (prócz Forked Lightning), a raid musi zabijać po koleji addy które będą się pojawiać. Co 50 sek. pojawiać się będzię (na dole schodów) Tainted Elemental, którego trzeba zabić w ciągu 15 sekund. Wypada z niego Tainted Core które trzeba odrazu podnieść, osoba która to zrobi biegnie do pierwszego działającego generatora i go wyłącza.[/size]
Addy :

Coilfang Elite (175,000 HP)
Melee: ~5,000 w plate, frontalny clave po ~7,500 dmg w plate

Coilfang Strider (175,000 HP)
Melee: 4500-8000 w plate
Mind Blast: 3000 shadow dmg w losowego gracza
Panic Periodic: AoE Fear na 5 sekund

Enchanted Elemental (7,700 HP)
Powoli zmierza od podnóża schodów do Lady Vashj (nie posiada agrra). Gdy dotrze do celu zwiększa dmg bossa o 5%. Odporny na frost oraz wszelkie efekty spowolnienia. [/size]

Tainted Elemental (7,700 HP)
Pojawia się co 50 sek. Jeżeli nie zostanie zabity w ciągu 15sek - znika.
Niewrażliwy na Frost dmg.

Macro
Poniżej wstawiłem macro na rzucanie Tainted Corem. Jest ono przydatne dla raidu, ponieważ na /raid i /party piszemy do kogo rzuciliśmy corem i /whisper do danej osoby. Jednakże posiadanie macro tylko ułatwia całemu raidu rzucanie corem, żeby tylko nim rzucić, wystarczy użyć itema ,,Tainted Core" w naszym plecaku. Ktoś, kto nie ma macro, powinien zrobić sobie łatwo dostępny 1 slot w bagu, gdzie łatwo zauważy cora i będzie mógł go bez większych problemów rzucić.
/use Tainted Core
/raid <===== Tainted Core To: %T!
/p <===== Tainted Core To: %T!
/script SendChatMessage("! YOU HAVE TAINTED CORE!","WHISPER","Common",UnitName("target"))


Faza III
Następuje gdy wszystkie 4 generatory zostaną zneutralizowane. Walka przebiega tak samo jak w fazie pierwszej z tym że zaczynają pojawiać się na platformie Toxic Spore Bats, które co chwile zostawiają na ziemi toksyczne plamy zadające nature dmg każdemu kto na nich stoi.

Melee: 3,000 - 4,000 dmg w tanka.
Shoot: Atak dystansowy za 4,000-5,500 damage jeżeli nikogo nie ma w zasięgu melee.
Multi-Shot: Strzał w target i cztery najbliższe osoby za 6,475 - 7,525 dmg
Shock Blast: W losowych odstępach czasu zadaję około 9,000 dmg i stunuje target na 5 sekund.
Entangle: Losowy gracz w zasięgu 15 yrd zostaje unieruchomiony na 10 sekund otrzymując także 500 dmg co 2 sek.
Static Charge: Debuff na losowy target zadający około 2,000 dmg co tick ofiarze i wszystkim znajdującym się w zasięgu 5 yrd od niej przez 15 sekund.
Forked Lightning (faza II): Frontalne AoE za 2,300-2,600 nature dmg

Przydatne wskazówki :
Podczas tankowania bossa bardzo przydaje się posiadanie OT (więcej niż 1 też nie zaszkodzi) w raidzie. Gdy MT pada ofiarą Shock Blasta (stun tanka) OT przejmuje bossa i tak na zmiane. Ułatwia to znacznie utrzymanie tanków przy życiu jak i nie zmusza do mocnego uważania na generowany threat przez dpsów.
W fazie drugiej cały raid powinien zebrać się w jednym miejscu i w miare efektywnie zajmować się addami (Coilfang Elite oraz Coilfang Strider). Tankowie starają się utrzymać każdego adda na sobie, a DPS zabija addy.
Elementale pojawiają się na około platformy więc zaleca się aby 2-3 dpsów biegało u podnóża schodów wokół całej platformy i skutecznie je zabijało.
Forked Lightning jest castowany jednynie jeżeli gracz stoi na środkowym podeście, więc zaleca się aby raid ubijał i tankował addy w 2 fazie bardziej na zewnątrz platformy.
Podczas fazy trzeciej..... złazić z plam!!
Toxic Spore Bats mają ~16,000 hp i ranged dps powinien systematycznie je zabijać, aby zmniejszyć zagęszczenie plam na ziemi.
How to: Lady Vashj

W skrócie:
Faza 1: Tank & Spank.
Ludzie z Static Chargem odbiegają od raidu, ale na zasięg leczenia. Vashka czasem da rootsy, odbiegnie i multi-shootuje raid. Do odleczenia.
Faza 2: Przy 70% włączają się generatory. Tankowie łapią wychodzące Nagi, Kiterzy Striderów, RDPS bije stridery i po zbiciu striderów smyra nagi, MDPS chodzi w wyznaczonych miejscach i bije elementale. CAŁY MDPS bije zielonego elementala z danego miejsca gdy się pojawi (tzn - olać resztę elementali). WSZYSCY podają sobie cory (macrem albo ręcznie z plecaka) aż do wyłączenia 4 generatorów.
Faza 3: Od 50% faza 1, z dodatkiem Spore Batów, które zbijają hunterzy. Baty zostawiają plamy, z plam wybiegamy, dobijamy nagi, stridery i cały nuke w bossa.[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.astarothwow.fora.pl Strona Główna -> Strefa PvE / TAKTYKI T4/T5/T6 / SERPENTSHRINE CAVERN (T5) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin